Informacja o wynikach przeprowadzonych konsultacji

2020-04-14

Wójt Gminy Gaszowice informuje, że w dniach od 07.04.2020r. do 10.04.2020r. prowadzono konsultacje projektu uchwały w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Gaszowicach

Uwagi i opinie przekazane w trakcie konsultacji społecznych:

Lp.

Treść uwagi

Odniesienie do zgłoszonej uwagi - uzasadnienie

1.

Uwagi do ilości członków Rady:

§2. W skład Rady wchodzi ośmiu-dziesięciu członków, w tym:

1)      jeden przedstawiciel Rady Gminy;

2)      jeden przedstawiciel Wójta;

3)      sześciu-ośmiu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.3 ustawy prowadzących działalność statutową na terenie Gminy Gaszowice

Nie uwzględniono z uwagi na treść art. 41f Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

2.

§3. 1. Przedstawiciela Rady Gminy wyłania Rada Gminy.

2. Przedstawiciela Wójta wskazuje Wójt.

Uwaga nieuwzględniona

3.

Ująć w uchwale tryb wyboru kandydatów, o których mowa w §2 pkt.3. (kto będzie wybierał kandydatów i w jakim trybie)

Zgodnie z §1. Członków Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego powołuje Wójt.

4.

§4.2. Wyboru przewodniczącego, wiceprzewodniczącego i sekretarza dokonuje się w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady, na pierwszym posiedzeniu Rady.

Uwaga nieuwzględniona

5.

§4.3 Odwołanie przewodniczącego, wiceprzewodniczącego lub sekretarza następuje w takim samym trybie co powołanie, na wniosek co najmniej 3 członków Rady.

Uwaga nieuwzględniona

6.

§4.7 Z każdego posiedzenia Rady sporządzany jest protokół. Protokół sporządzany jest przez sekretarza Rady.

Uwaga nieuwzględniona